Galerie: 70 let elegance na palubách letadel

Která z žen aspoň někdy nezatoužila stát se letuškou?! Krása spojená s možností cestovat po světě láká mnohé z nás. Pojďme aspoň na chvíli nahlédnout do světa letušek Air France, pro které uniformy navrhovali přední světoví návrháři. Nechybí mezi nimi ani Christian Dior, Carven & Nina Ricci nebo Christian Lacroix. Letos je to už 70 let, co tato společnost představila prvních jedenáct letušek na palubách svých letadel.

V dubnu 1946 představila letecká společnost Air France prvních jedenáct letušek na palubách svých letadel. Díky nim si tato společnost v průběhu let vybudovala pověst pro dokonalost a eleganci.

Z celkového počtu 13 500 palubního personálu je u Air France více než 8 800 letušek, které doprovází cestující ve „francouzském stylu cestování“. Pojďme se podívat na jednotlivé styly uplynulých 70 let:

V roce 1938 se objevil první stevard Air France. S delšími lety, jako je například Paříž - New York, který mohl trvat přes 23 hodin, společnost Air France posílila palubní personál o první letušky v roce 1946. Zatímco stevardi připravovali jídlo a servírovali ho cestujícím, letušky měly pouze roli vítací. Měly se postarat, aby se cestující cítili příjemně. V těchto letech se role letušek tedy teprve rýsovala, a proto se také hodně improvizovalo. Neměly k dispozici žádné mikrofony, ani se nekonala formální oznámení během letu.

Letecká elegance

Návrhář Georgette Rénal vytvořil první uniformu pro letušky Air France v roce 1946. Měly velmi "vojenský" vzhled. Základní šatník tvořily: oblek, letní šaty a kabát. Styl byl přezkoumán Georgette de Treze o pět let později, kdy získal více na ženskosti. V 60. letech, éře proudového letadla, se Air France nabídl - kdo jiný než Christian Dior, že navrhne novou kolekci. Poté následovali Balenciaga, Jean Patou, Nina Ricci, Carven. Poslední a stále využívané uniformy navrhoval Christian Lacroix v roce 2005. Současné uniformy zdůrazňují význam profese ve vztazích se zákazníky.

Palubní posádka - stále více profesionálové

Stevardi a latušky byli oficiálně zařazeni mezi palubní posádku až od roku 1955. To bylo oficiální uznání pro profesi, která se tímto stala strukturovanější. S příchodem tryskových letadel / jetů, pak široký-tělo letadla, se změnil i zákaznický servis. Týmová práce stala se nezbytnou, přičemž každý člen posádky byl pověřen k více rolím. Záchranářský výcvik jim umožnil získat vysokou úroveň dovedností a znalost postupů v oblasti bezpečnosti. Výcvik na simulátoru, nouzové simulace, první pomoc a společná cvičení s piloty jsou jen některé z cvičení, která palubní průvodčí musí provádět v pravidelných intervalech.
 
Více informací o KLM najdete na www.klm.com/home/cz/en

 
comments powered by Disqus

Související články

2008 - 2016 © VLTAVA LABE MEDIA a.s.

Všechna práva vyhrazena