MULA BANDHA: Nejúčinnější jogínské cvičení na zpevnění PÁNEVNÍHO DNA

Fotogalerie k článku:

Mula bandha je v podstatě zapojení svalů pánevního dna, od toho je odvozeno pojmenování kořenový zámek. V józe jsou tyto svaly vlastně neustále aktivní. Proto už na první pohled poznáme správného jogína. Lidé s ochablými svaly pánevního dna se totiž často hrbí a mívají i nižší sebevědomí. Používáním Mula bandhy získáme lepší stabilitu a to jak tělesnou, tak i psychickou.

Mula bandha je jedním ze tří hlavních energetických zámků těla. V józe se Mula bandha neboli kořenový zámek používá při většině ásan. Není to ale jen o zkvalitnění samotného praktikování jógy, používání tohoto zámku vám pomůže i v každodenním životě. Pokud budeme mít "kořeny" pevně ukotvené, budeme stabilní a nic nás nerozhází. Pokud ale tyto kořeny necháme ochabnout, nebudeme se mít o co opřít.

Svaly pánevního dna najdeme v nejspodnější části dutiny břišní, kde tvoří takovou pružnou, mělkou misku. Ovládání těchto svalů je obtížné a musí se poctivě trénovat. Nejprve je třeba se napojit na pánevní dno, zjistit, kde vůbec je. Snažíme se zatahovat jen tyto svaly a všechny ostatní povolit.

Nejčastější chybou je totiž myšlenka: „Všechno zatnu, něco z toho bude určitě pánevní dno.“ Nebude. Všechno to budou pomocné svaly a pánevní dno zůstane uvolněné.

Podrobný návod, jak na správné zatnutí svalů pánevního dna, najdete v GALERII!

Líbí se vám Kafe.cz? Čtete rádi naše články? Přidejte se k nám i na Facebooku!

Mohlo by vás také zajímat: POZDRAV SLUNCI krok za krokem: Cvičte jej a NEMUSÍTE DO POSILOVNY!

 

 ww.spojujenasjoga.cz

 

Nejnovější články

2008 - 2017 © VLTAVA LABE MEDIA a.s.

Všechna práva vyhrazena