V ideálním případě tvoří kadeřník a zákaznice sehraný tým. Kadeřník dělá módní návrhy, ale akceptuje i vkus zákaznice. Ta se dá přesvědčit, když odborné důvody mluví proti jejím představám. Taková shoda bývá ale bohužel vzácností. Většinou se zákaznice nevyjadřuje docela jasně, kadeřník se nevcítí dost intenzivně do jejích přání a nespokojenost obou je už naprogramovaná předem. Komunikace se ale dá zlepšit. Poradíme vám, jak na to.

Mohlo by vás také zajímat: Jakou máš barvu vlasů, taková jsi nebo 10 důvodů, proč máte hrozné vlasy + jejich řešení

Jak vybrat správný kadeřnický salón

Nejlepší je porozhlédnout se v okruhu známých a kolegyň, kteří si účes chválí a zeptat se na kadeřníka. Přitom ale berte v úvahu, že mnohé salony si pěstují zcela určitý styl, který se nemusí hodit zrovna k vám. U zvlášť módních kadeřníků, kteří jsou známí svými úžasnými kreacemi, nepatří většinou klasické lokýnky ke každodennímu programu. Kadeřníci, kteří mají jméno jako Hair-cuters, nejsou nutně ta nejlepší adresa pro dlouhé hřívy, a ten hezký malý salon na rohu bude mít asi málo praktických zkušeností s extravagantními barvami…

Dobří kadeřníci budou považovat přání, dát si nezávazně poradit, za samozřejmé a budou také tuto službu nabízet zdarma. Podívejte se při té příležitosti nejen na hlavy přítomných zákaznic, ale všímejte si také účesu samotných kadeřníků a kadeřnic. Jejich vzhled bývá náznakem, jaké je zaměření salonu. A kromě toho se dá během porady poznat, s jakým zájmem vycházejí vstříc vašim přáním.

Co dělat, když se účes nepovede?

To se stává. Nepanikařte a nepolykejte vztek, nýbrž reklamujte. Nejlépe je počkat, až přejde první hněv, pak zajít ještě jednou do salonu a přednést klidně a věcně své námitky. Nejlépe je dotázat se hned na šéfa. Dobrý kadeřník věnuje pozornost reklamacím. Profituje koneckonců za spokojených zákaznic a navrhne často bezplatně dodatečné vylepšení, i když se otázka viny nedá vysvětlit jednoznačně.

Co je to dodatečné vylepšení účesu?

Dodatečné vylepšení znamená, že se kadeřník pokusí napravit chybu. Někdy to nejde jen tak beze všeho, ale skoro vždycky se dá něco dělat. Nesprávnou barvu lze dodatečně zkorigovat, příliš silné trvalé ubrat napětí a naopak. U příliš krátkého sestřihu se samozřejmě ustřižené konce znova přilepit nedají, ale kadeřník může například nabídnout bezplatné mytí a česání, dokud vlasy nedorostou. Existují vždy možnosti, jak se dohodnout.

Praktické rady k návštěvě kadeřníka:

  • Běžte na poradu nebo na první návštěvu oblečená vždycky tak, jak to odpovídá vašemu obvyklému stylu.
  • Nenechejte se hned zahalit do pláštěnky, aby kadeřník viděl víc než jenom vaši hlavu.
  • Naličte se stejně pečlivě jako jindy – i když se dá čekat, že make-up během procedury utrpí.
  • Přijďte s čerstvě umytými a učesanými vlasy. I tím dáte kadeřníkovi příležitost, aby poznal váš typ a vkus. A to je pro budoucí účes nesmírně důležité.